közgazdasági vizualizáció - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/03/09/milyen_nyelvet_tanuljak_313/full_commentlist/1#c32617137
Válasz erre: Milyen nyelvet tanuljak?
2017-03-11T15:27:18+01:00
2017-03-11T15:27:18+01:00
rushman
http://blog.hu/user/194966
Én azért a "milyen nyelvet tanuljak" kérdés feltétele előtt nyomnék erre a listára egy olyan szűrést, hogy "melyik országokban élnék szívesen". Tartok tőle, hogy még mindig az angol szerepelne az első helyen az én esetemben. :/
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/02/24/mennyibe_kerul_megvedeni_az_usa_hatarait/full_commentlist/1#c32514083
Válasz erre: Mennyibe kerül megvédeni az USA határait?
2017-02-24T18:32:15+01:00
2017-02-24T18:32:15+01:00
histar007
http://blog.hu/user/148617
Mindennek az ára butálisan megy föl. És valójában nem tudni miért. Véletlenek persze nincsenek.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/02/03/mennyire_vagyunk_nacionalistak/full_commentlist/1#c32297852
Válasz erre: Mennyire vagyunk nacionalisták?
2017-02-04T13:20:04+01:00
2017-02-04T13:20:04+01:00
Szalay Miklós
http://blog.hu/user/533482
Egy összefoglaló írás a nemzetről, nemzeti identitásról, a nemzetek egységéről és törésvonalairól.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://egyvilag.hu/temak.shtml#temaid074">egyvilag.hu/temak.shtml#temaid074</a><br />
<br />
(A legfelső sor a kép tetején, "Nemzet". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)<br />
<br />
Lásd továbbá a Baloldal-jobbolodal részt is.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/20/mennyire_nem_bizunk_a_ceo-kban_vilagszerte/full_commentlist/1#c32205765
Válasz erre: Mennyire (nem) bízunk a CEO-kban világszerte?
2017-01-22T12:05:55+01:00
2017-01-22T12:05:55+01:00
CoolKoon
http://blog.hu/user/26782
Még ha csak a CEO-kban, de a főnökökben se bízok. Hogy miért? Mert dolgoztam egy-két olyan helyen, ahol valami érthetetlen oknál fogva azt képzelték, hogy elhiszem az ordas hazugságaikat, amikkel folyamatosan (évekig) traktáltak. Meg hogy ennek nem lesz meg a következménye. Mint a mellékelt ábra mutatja, mégiscsak meglett. India le van még maradva egy kicsit, de idővel ez ott is előjön majd.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/17/mennyire_rossz_a_magyar_egeszsegugyi_rendszer/full_commentlist/1#c32185061
Válasz erre: Mennyire rossz a magyar egészségügyi rendszer?
2017-01-18T23:04:31+01:00
2017-01-18T23:04:31+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/17/mennyire_rossz_a_magyar_egeszsegugyi_rendszer?full_commentlist=1#c32183677" class="reply_nick_903565" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32183677 );">@Igazi Trebitsch</a>: igen, az ágyak száma önmagában nem mérvadó
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/12/meddig_juthatott_egy_bombazo_angliabol_a_ii_vilaghaboruban/full_commentlist/1#c32185059
Válasz erre: Meddig juthatott egy bombázó Angliából a II. világháborúban?
2017-01-18T23:03:32+01:00
2017-01-18T23:03:32+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/12/meddig_juthatott_egy_bombazo_angliabol_a_ii_vilaghaboruban?full_commentlist=1#c32183631" class="reply_nick_903565" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32183631 );">@Igazi Trebitsch</a>: legjobb tudomásom szerint oda-vissza
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/17/mennyire_rossz_a_magyar_egeszsegugyi_rendszer/full_commentlist/1#c32183677
Válasz erre: Mennyire rossz a magyar egészségügyi rendszer?
2017-01-18T19:56:02+01:00
2017-01-18T19:56:02+01:00
Igazi Trebitsch
http://blog.hu/user/903565
Mint látható egy korábbi posztból, a holland egészségügy kétharmad annyi ággyal produkál sokkal-sokkal jobban, mint a magyar. Meglehet, tényleg volna mit átszervezni.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/12/meddig_juthatott_egy_bombazo_angliabol_a_ii_vilaghaboruban/full_commentlist/1#c32183631
Válasz erre: Meddig juthatott egy bombázó Angliából a II. világháborúban?
2017-01-18T19:51:26+01:00
2017-01-18T19:51:26+01:00
Igazi Trebitsch
http://blog.hu/user/903565
Kérdés persze, hogy oda-vissza értendő-e az adott távolság, vagy egyenesben, azaz 918 kilométer után vagy leszáll tankolni vagy lepottyan. Mert nagyon nem mindegy.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/11/korhazi_agyak_szama_europaban_nem_allunk_rosszul/full_commentlist/1#c32141377
Válasz erre: Kórházi ágyak száma Európában: nem állunk rosszul
2017-01-12T19:51:18+01:00
2017-01-12T19:51:18+01:00
tabajdi
http://blog.hu/user/816846
Az ágy egy dolog az egészségügy pocsék az étel moslék, aki a szemészeten kijövő beteg panaszkodik hpgy poloskás a kórterem.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/11/korhazi_agyak_szama_europaban_nem_allunk_rosszul/full_commentlist/1#c32140457
Válasz erre: Kórházi ágyak száma Európában: nem állunk rosszul
2017-01-12T17:25:55+01:00
2017-01-12T17:25:55+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/11/korhazi_agyak_szama_europaban_nem_allunk_rosszul?full_commentlist=1#c32134009" class="reply_nick_46253" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32134009 );">@is</a>: igen, szerintem sem mérvadó önmagában a kórházi ágyak száma, és ha választani lehetne, én is egy svéd kórházba vonulnék be:-)
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/11/korhazi_agyak_szama_europaban_nem_allunk_rosszul/full_commentlist/1#c32134009
Válasz erre: Kórházi ágyak száma Európában: nem állunk rosszul
2017-01-11T20:25:34+01:00
2017-01-11T20:25:34+01:00
is
http://blog.hu/user/46253
Egy korhazi agy fenntartasa a legdragabb egeszsegugyi megoldas. Egynapos sebeszet, ambulans kezelesek, otthoni labadozas: mind-mind arrol szolnak, hogy minel kevesebb korhazi agyat kelljen fenntartani. Innen szemlelve a svedek a legjobbak, a nemetek a legrosszabbak, es mi a sereghajtok kozott vagyunk. Eros a gyanum, hogy a nemeteknel is valami statisztikai galiba csupan, hogy ennyi jon ki, beleszamolnak ott szocialis elfekvoket is.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan/full_commentlist/1#c32123099
Válasz erre: Hogyan csökkent a gyermekszám 1955 és 2015 között globálisan
2017-01-10T10:56:51+01:00
2017-01-10T10:56:51+01:00
Buchhalter
http://blog.hu/user/994924
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan?full_commentlist=1#c32122731" class="reply_nick_398880" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32122731 );">@szivesen</a>: sok ember inkább ne akarjon gyereket! Párom gyerekjólétis ,mesélhetne neked mennyi ,idióta tanult fehér ember nem tud gondoskodni normálisan a csemetéiről.Egy idő után szembesülnek a drágák azzal,hogy a gyerek nem egy tárgy ,hanem egy érző lény aki egész napos gondoskodást igényel 14-20 évig.És szerintem is bőven elég páronként 2 gyerek.Cirka 6-7 milliárd ember él a földön és állatfajok százait sikerült eltüntetnünk.Szétszemetelünk mindent stb.Elegen vagyunk annyian amennyien most is vagyunk.Sőt, pár száz millió mínusz meg se kottyanna és még föld anyácska is könnyebben lélegezne.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan/full_commentlist/1#c32122731
Válasz erre: Hogyan csökkent a gyermekszám 1955 és 2015 között globálisan
2017-01-10T10:08:27+01:00
2017-01-10T10:08:27+01:00
szivesen
http://blog.hu/user/398880
Most gyerek helyett a kutya "tartás" sokkal divatosabb.<br />
Gyakran futok <br />
parkban, erdőben és fiatal párokat látok gyerek helyett kutyával 5-ből 4 esetben.<br />
Régen ez pont fordítva volt.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan/full_commentlist/1#c32118261
Válasz erre: Hogyan csökkent a gyermekszám 1955 és 2015 között globálisan
2017-01-09T16:43:24+01:00
2017-01-09T16:43:24+01:00
na4
http://blog.hu/user/299292
Ennek a csökkenésnek csak örülni lehet. A világot nem a kihalás, hanem a túlnépesedés fenyegeti.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan/full_commentlist/1#c32099619
Válasz erre: Hogyan csökkent a gyermekszám 1955 és 2015 között globálisan
2017-01-06T21:46:03+01:00
2017-01-06T21:46:03+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan?full_commentlist=1#c32098785" class="reply_nick_46253" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32098785 );">@is</a>: köszönöm a kiegészítést
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/06/hogyan_csokkent_a_gyermekszam_1955_es_2015_kozott_globalisan/full_commentlist/1#c32098785
Válasz erre: Hogyan csökkent a gyermekszám 1955 és 2015 között globálisan
2017-01-06T19:48:00+01:00
2017-01-06T19:48:00+01:00
is
http://blog.hu/user/46253
a vonatkozo wikipedia cikk szerint (ahonnan vlsz az OurWorld is lopott) 2,33 kellene*, ugyhogy 2,3 miatt mar csokkenore allt a nepessegnovekedes a szuletesi oldalon. mar csak es kizarolag azert no a nepesseg, mert eloregedik, azaz az oregek nem halnak meg olyan gyorsan.<br />
<br />
* ha minden gyerek megerne a felnottkort, lenne is parja, nem lenne termekenysegi problemaja, akkor pontosan 2 gyerek eleg lenne a 2 szuloje potlasara. a fejlett vilagban 2,1 gyerek/2 szulo mar eleg lenne a fenti gondok ellensulyozasara, de Afrikaban es Azsiaban azert eleg nagy a gyeermekhalandosag, ezert jon ki a 2,33.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2017/01/05/a_vilag_vallasai_2050-ben/full_commentlist/1#c32095537
Válasz erre: A világ vallásai 2050-ben
2017-01-06T11:45:45+01:00
2017-01-06T11:45:45+01:00
bilolyogus
http://blog.hu/user/640961
Erre mondta valaki, hogy a Földön az IQ mennyisége állandó...
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/22/tobb_mint_hat_helyett_kevesebb_mint_harom_gyerek_mikortol/full_commentlist/1#c32032527
Válasz erre: Több, mint hat helyett kevesebb, mint három gyerek: mikortól?
2016-12-27T16:13:37+01:00
2016-12-27T16:13:37+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/22/tobb_mint_hat_helyett_kevesebb_mint_harom_gyerek_mikortol?full_commentlist=1#c32009657" class="reply_nick_194966" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32009657 );">@rushman</a>: köszönöm a kiegészítést, Magyarországnak nem néztem utána
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/22/tobb_mint_hat_helyett_kevesebb_mint_harom_gyerek_mikortol/full_commentlist/1#c32009657
Válasz erre: Több, mint hat helyett kevesebb, mint három gyerek: mikortól?
2016-12-22T16:16:11+01:00
2016-12-22T16:16:11+01:00
rushman
http://blog.hu/user/194966
Úgy látom, Magyarország inkább a németekkel, vagy inkább a lengyelekkel (ha már a chartban lengyel szerepel) mutat hasonlóságot.<br />
A második vh. egy kicsit megtolta, meg 1970 környékén volt egy gyenge próbálkozás, de aztán jött a mélypont (1,3 gyerek).<br />
<br />
Mondjuk jó lenne, ha a gazdaság, nyudíjrendszer, etc is alkalmazkodna végre a megváltozott helyzethez,és abbahagyhatnák már a tüneti kezelést, a születésszám erőszakos felpörgetését. Nem fog menni.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/14/exxonmobil-orszagbol_jottem_az_usa_uj_vedelmi_minisztere/full_commentlist/1#c31965053
Válasz erre: ExxonMobil-országból jöttem: az USA új külügyminisztere (javítva)
2016-12-15T12:43:16+01:00
2016-12-15T12:43:16+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/14/exxonmobil-orszagbol_jottem_az_usa_uj_vedelmi_minisztere?full_commentlist=1#c31958971" class="reply_nick_575321" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31958971 );">@forcello</a>: köszönöm, borzalmasan elírtam, persze, h külügyminiszer - a védelmi miniszer James N. Mattis (aka Veszett Kutya) lesz. Javítottam.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/14/exxonmobil-orszagbol_jottem_az_usa_uj_vedelmi_minisztere/full_commentlist/1#c31958971
Válasz erre: ExxonMobil-országból jöttem: az USA új külügyminisztere (javítva)
2016-12-14T13:53:19+01:00
2016-12-14T13:53:19+01:00
forcello
http://blog.hu/user/575321
nem külügyminiszter lesz?
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/02/09/osszuk_a_foldet_szazmillio_lakosu_zonakra/full_commentlist/1#c31946989
Válasz erre: Osszuk a Földet százmillió lakosú zónákra
2016-12-12T13:06:31+01:00
2016-12-12T13:06:31+01:00
smartdrive
http://blog.hu/user/41436
ha az olaszokhoz lehet csatolni francia területeket, akkor Kanadához miért nem lehet az usából?
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/02/szex_beleegyezes_nelkul/full_commentlist/1#c31890457
Válasz erre: Szex beleegyezés nélkül?
2016-12-05T12:13:11+01:00
2016-12-05T12:13:11+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/02/szex_beleegyezes_nelkul?full_commentlist=1#c31881335" class="reply_nick_452674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31881335 );">@busga</a>: legjobb tudomásom szerint Magyarországon létezik olyan, h házastársak közötti erőszak. Ha pedig vita van arról, h mi történt, akkor egy hasonlattal élve - gondolom - ugyanúgy a bíróság fog dönteni, mint akikor két ember közül az egyik azt állítja, h ellopott tőle vmit a másik, a másik pedig azt, h nem
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/02/szex_beleegyezes_nelkul/full_commentlist/1#c31881335
Válasz erre: Szex beleegyezés nélkül?
2016-12-04T10:10:21+01:00
2016-12-04T10:10:21+01:00
busga
http://blog.hu/user/452674
Nem tudom hogy lehet e jól kérdezni ebben a kérdésben.? Pl nagyon kiváncsi lennék, hogy házastársak között létezik e beleegyezés nélküli szex. Gyanítom, hogy egy magyar bíróság többnyire elutasítaná a férjét (pláne a feleségét) nemi erőszekért feljelentő tagot. Egyébként ha jól tudom Az USAban az a bírói gyakorlat hogy a félreértések elkerülésse végett a feleknek többszöri hangos felkiáltással kell jeleznie hogy benne vannak a dologban. De tényleg? Hogyan bizonyítod hogy nem erőszakoltál meg senkit, ha valaki azt mondja: de?
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/02/szex_beleegyezes_nelkul/full_commentlist/1#c31867551
Válasz erre: Szex beleegyezés nélkül?
2016-12-02T13:06:18+01:00
2016-12-02T13:06:18+01:00
smartdrive
http://blog.hu/user/41436
erősen kétlem, hogy a felmérésben szerepelt volna a bele nem egyező fél neme, úgyhogy leszel szíves nem beleírni te sem
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/12/01/europai_iq-terkep/full_commentlist/1#c31860642
Válasz erre: Európai IQ-térkép
2016-12-01T14:16:53+01:00
2016-12-01T14:16:53+01:00
gonoszödönke
http://blog.hu/user/734882
románok.....
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/23/europa_egyenlo_nagysagu_populacios_zonakra_osztva/full_commentlist/1#c31796458
Válasz erre: Európa egyenlő nagyságú populációs zónákra osztva
2016-11-23T13:31:01+01:00
2016-11-23T13:31:01+01:00
is
http://blog.hu/user/46253
1-masfel-2 millios statisztikai EU regiokkal megvan most is.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/15/akik_megtettek_amit_a_mostani_elnokvalasztason_az_usa_nem/full_commentlist/1#c31736023
Válasz erre: Akik megtették, amit a mostani elnökválasztáson az USA nem
2016-11-16T10:47:20+01:00
2016-11-16T10:47:20+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
<a href="http://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/15/akik_megtettek_amit_a_mostani_elnokvalasztason_az_usa_nem?full_commentlist=1#c31729195" class="reply_nick_41436" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 31729195 );">@smartdrive</a>: a cikk, amit forrásként használtam, kitér erre a problémára, és részletesebben is magyarázza, h kit számít (mármint a cikk) főhatalomnak, és kit nem
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/15/akik_megtettek_amit_a_mostani_elnokvalasztason_az_usa_nem/full_commentlist/1#c31729685
Válasz erre: Akik megtették, amit a mostani elnökválasztáson az USA nem
2016-11-15T15:13:28+01:00
2016-11-15T15:13:28+01:00
Kivlov
http://blog.hu/user/160607
merkel is nagyon jó, hogy épp ott van, ja... sokra megy vele ojrópa...
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/15/akik_megtettek_amit_a_mostani_elnokvalasztason_az_usa_nem/full_commentlist/1#c31729195
Válasz erre: Akik megtették, amit a mostani elnökválasztáson az USA nem
2016-11-15T14:18:58+01:00
2016-11-15T14:18:58+01:00
smartdrive
http://blog.hu/user/41436
a török, ukrán miniszterelnök vagy a horvát elnök nem főhatalom<br />
<br />
bár lehet, hogy a török akkor még az volt, de a másik kettő semmiképp
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/08/ki_a_gazdasagi_szuperhatalom_az_egyes_orszagok_szerint/full_commentlist/1#c31674581
Válasz erre: Ki a gazdasági szuperhatalom - az egyes országok szerint?
2016-11-08T13:40:33+01:00
2016-11-08T13:40:33+01:00
smartdrive
http://blog.hu/user/41436
Kanada :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/04/1914-ben_milyen_messze_jutottal_volna_londontol_ot_nap_alatt/full_commentlist/1#c31633327
Válasz erre: 1914-ben milyen messze jutottál volna Londontól öt nap alatt?
2016-11-04T15:17:38+01:00
2016-11-04T15:17:38+01:00
smartdrive
http://blog.hu/user/41436
én térképész vagyok, de még számomra is valamiféle misztikum van az izokrón térképek körül, annyira nehéz egy ilyet megcsinálni
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/11/04/1914-ben_milyen_messze_jutottal_volna_londontol_ot_nap_alatt/full_commentlist/1#c31632151
Válasz erre: 1914-ben milyen messze jutottál volna Londontól öt nap alatt?
2016-11-04T13:31:38+01:00
2016-11-04T13:31:38+01:00
pitcairn2
http://blog.hu/user/1057944
Kitűnő térkép! <br />
<br />
fantasztikusan látszik rajta a Transzszibériai expressz geopolitikai hatása!<br />
<br />
nem véletlenül következtek be az alábbiak:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Japanese_Alliance">en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Japanese_Alliance</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Japanese_War">en.wikipedia.org/wiki/Russo-Japanese_War</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Triple_Entente">en.wikipedia.org/wiki/Triple_Entente</a>
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/10/05/nemetorszag_26_evvel_kesobb/full_commentlist/1#c31396675
Válasz erre: Németország 26 évvel később
2016-10-05T14:04:20+02:00
2016-10-05T14:04:20+02:00
is
http://blog.hu/user/46253
A munkanelkuliseg 2013 ota jelentosen javult. Azt meg a magyar viszonyokbol latjuk, hogy generaciok lettek elcseszve, jelenleg lassan az unokak nem kepesek atallni a szocialista eletszemleletbol valami masra.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/09/23/a_robin_hood-index/full_commentlist/1#c31343233
Válasz erre: A Robin Hood-index
2016-09-28T16:38:50+02:00
2016-09-28T16:38:50+02:00
IamTwo
http://blog.hu/user/600106
Még a Csányi - Magyarország - Mexikó vonalat is korrigálni kellene.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/09/23/a_robin_hood-index/full_commentlist/1#c31334573
Válasz erre: A Robin Hood-index
2016-09-27T14:46:10+02:00
2016-09-27T14:46:10+02:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
köszönöm, javítom
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/09/23/a_robin_hood-index/full_commentlist/1#c31316403
Válasz erre: A Robin Hood-index
2016-09-25T10:45:42+02:00
2016-09-25T10:45:42+02:00
IamTwo
http://blog.hu/user/600106
az adott ország minden egyes állampolgára,<br />
...helyett...<br />
az adott ország minden egyes SZEGÉNYSÉGBEN ÉLŐ állampolgára, <br />
(each person living in poverty)<br />
<br />
Ellenpróba: 84 mrd / 1736 = 48 millió fő (és nem 300)
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/09/07/a_legdragabb_brandek_2016-ban/full_commentlist/1#c31189389
Válasz erre: A legdrágább brandek 2016-ban
2016-09-12T12:39:35+02:00
2016-09-12T12:39:35+02:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
Jó kérdés - a Forbes adatai alapján - azt viszont nem tudom, h a Forbes pontosan hogyan számolja...
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/09/07/a_legdragabb_brandek_2016-ban/full_commentlist/1#c31161115
Válasz erre: A legdrágább brandek 2016-ban
2016-09-08T11:44:05+02:00
2016-09-08T11:44:05+02:00
Habesz85
http://blog.hu/user/135433
milyen metodologia alapjan lett a brand ertek kiszamolva? Merleg/eszkozok,/immat javak kozt kimutatott ertek?
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/06/13/az_emberiseg_egyharmada_mar_nem_lathatja_az_andromeda_galaxist/full_commentlist/1#c30637498
Válasz erre: Az emberiség egyharmada már nem láthatja a galaxisunkat
2016-06-24T08:53:57+02:00
2016-06-24T08:53:57+02:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
Nagyon köszönöm, javítom, egészen ostoba figyelmetlenség volt:-(
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/06/13/az_emberiseg_egyharmada_mar_nem_lathatja_az_andromeda_galaxist/full_commentlist/1#c30565340
Válasz erre: Az emberiség egyharmada már nem láthatja a galaxisunkat
2016-06-13T19:25:00+02:00
2016-06-13T19:25:00+02:00
szabadenergia
http://blog.hu/user/69791
a Tejútrendszer az a galaxis, amelyben a Naprendszer is található. Az Androméda-galaxis (vagy köd) egy külső galaxis, a Tejútrendszertől nagyjából 2,5 millió fényévre.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/05/27/a_gyemant_jovoje/full_commentlist/1#c30384050
Válasz erre: A gyémánt jövője
2016-05-27T20:24:27+02:00
2016-05-27T20:24:27+02:00
pitcairn2
http://blog.hu/user/1057944
a gyémántról nekem csak a De Beers MONOPÓLIUM ugrik be<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/De_Beers#Diamond_monopoly">en.wikipedia.org/wiki/De_Beers#Diamond_monopoly</a><br />
<br />
+ az, hogy enélkül sokkal olcsóbb lenne, mivel tudatosan korlátozzák a kitermelést...
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/03/02/ahol_a_legtobb_kulfoldit_bortonzik_be/full_commentlist/1#c30274072
Válasz erre: Ahol a legtöbb külföldit börtönzik be
2016-05-11T17:13:21+02:00
2016-05-11T17:13:21+02:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
tökéletesen jogos észrevétel, hogy ezekben az országokban feltűnően nagy a külföldiek aránya a lakossághoz képest, de szerintem ennek ellenére érdekes adat, amire amúgy valószínűleg nem gondolnánk (vagy legalábbis én nem, ha nem találkoztam volna ezzel a statisztikával:-)
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/04/08/milyen_nemzetisegu_a_legtobb_milliardos_no/full_commentlist/1#c30274056
Válasz erre: Milyen nemzetiségű a legtöbb milliárdos nő?
2016-05-11T17:11:25+02:00
2016-05-11T17:11:25+02:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
igen, amúgy pedig arról is árulkodik, ha jól értem ,hogy mennyire kinyílt a jóléti olló Kínában is
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/05/04/globalis_lehules-terkep/full_commentlist/1#c30222204
Válasz erre: Globális lehűlés-térkép
2016-05-04T14:39:01+02:00
2016-05-04T14:39:01+02:00
pitcairn2
http://blog.hu/user/1057944
most látom csak, hogy milyen érdekes dolgot linkeltem be először<br />
<br />
még a FŐEMLŐSÖK MEGJELENÉSE is a termális rekordhoz kötődik!!!!<br />
<br />
8 Celsius fokkal magasabb globális átlaghőmérséklethez mint a mai!!!<br />
<br />
“The INCREASE IN MAMMALIAN ABUNDANCE IS INTRIGUING. There is no evidence of any increased extinction rate among the terrestrial biota. INCREASED CO2 LEVELS may have promoted dwarfing[46][47] – which may have ENCOURAGED SPECIATION. Many major mammalian orders – including the Artiodactyla, horses, and PRIMATES – APPEARED and spread around the globe 13,000 to 22,000 years after the initiation of the PETM.[46]”<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Paleocene%E2%80%93Eocene_Thermal_Maximum#Land">en.wikipedia.org/wiki/Paleocene%E2%80%93Eocene_Thermal_Maximum#Land</a>
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/05/04/globalis_lehules-terkep/full_commentlist/1#c30221966
Válasz erre: Globális lehűlés-térkép
2016-05-04T14:14:28+02:00
2016-05-04T14:14:28+02:00
pitcairn2
http://blog.hu/user/1057944
a korai miocén - ami a késő miocénnél is jóval melegebb volt - már egyenesen maga a PARADICSOM!!!! :)))<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://photos1.blogger.com/blogger/8109/1640/1600/phyto%20map.jpg">photos1.blogger.com/blogger/8109/1640/1600/phyto%20map.jpg</a><br />
<br />
kb. mindenütt csak dús ERDŐK, sivatag és jéggel fedett terület meg jóformán sehol
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/05/04/globalis_lehules-terkep/full_commentlist/1#c30221864
Válasz erre: Globális lehűlés-térkép
2016-05-04T14:03:57+02:00
2016-05-04T14:03:57+02:00
pitcairn2
http://blog.hu/user/1057944
a késő miocén idején pl. 3 Celsius fokkal volt magasabb a globális átlaghőmérséklet <br />
<br />
ennek ellenére sokkal inkább élhetőbb és __zöldebb__ volt a Föld az alábbi vegetációs térkép tanúsága szerint<br />
<br />
Late Miocene - global vegetation map<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mdpi.com/jmse/jmse-03-01311/article_deploy/html/images/jmse-03-01311-g001-1024.png">www.mdpi.com/jmse/jmse-03-01311/article_deploy/html/images/jmse-03-01311-g001-1024.png</a><br />
<br />
a térkép egyébként ebből a tanulmányból van<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mdpi.com/2077-1312/3/4/1311">www.mdpi.com/2077-1312/3/4/1311</a><br />
<br />
Effect of Vegetation on the Late Miocene Ocean Circulation<br />
Gerrit Lohmann 1,2,* , Martin Butzin 1,2<br />
and Torsten Bickert 2<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.mdpi.com/2077-1312/3/4/1311">www.mdpi.com/2077-1312/3/4/1311</a>
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/05/04/globalis_lehules-terkep/full_commentlist/1#c30221746
Válasz erre: Globális lehűlés-térkép
2016-05-04T13:52:12+02:00
2016-05-04T13:52:12+02:00
pitcairn2
http://blog.hu/user/1057944
felmelegedés kapcsán vizionált katasztrofális hatások vhogy nincsenek összhangban a témában citálható paleoklimatológiai precedensekkel<br />
<br />
pl. a Paleocene–Eocene Thermal Maximum idején __8 Celsius fokkal__ nőtt meg a földi középhőmérséklet<br />
<br />
ez azonban nem katasztrófát okozott, hanem forró nedves trópusi éghajlatot és hihetetlen biomassza produkciót eredményezett a Föld legnagyobb részén (hatalmas kőszéntelepek vannak abból a kórból...)<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://en.wikipedia.org/wiki/Paleocene%E2%80%93Eocene_Thermal_Maximum#Land">en.wikipedia.org/wiki/Paleocene%E2%80%93Eocene_Thermal_Maximum#Land</a><br />
<br />
az emlősök egyébként különösen élvezték ezeket a viszonyokat...
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/04/29/a_vilag_energiaterkepe_fosszils_nuklearis_megujulo/full_commentlist/1#c30186424
Válasz erre: A világ energiatérképe: fosszils, nukleáris, megújuló
2016-04-29T16:00:31+02:00
2016-04-29T16:00:31+02:00
studkell
http://blog.hu/user/567644
A "külön-külön"-nél nincs szóköz. Kötőjel van ott, nem gondolatjel.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/04/08/milyen_nemzetisegu_a_legtobb_milliardos_no/full_commentlist/1#c30020266
Válasz erre: Milyen nemzetiségű a legtöbb milliárdos nő?
2016-04-08T13:45:10+02:00
2016-04-08T13:45:10+02:00
smartdrive
http://blog.hu/user/41436
még az angol, a spanyol és az ausztrál népességarány is megegyezik :DD
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/03/02/ahol_a_legtobb_kulfoldit_bortonzik_be/full_commentlist/1#c29691476
Válasz erre: Ahol a legtöbb külföldit börtönzik be
2016-03-02T12:51:12+01:00
2016-03-02T12:51:12+01:00
F173
http://blog.hu/user/257946
Semmit nem mond ez a statisztika, mert a fenti országokban a külföldiek aránya is feltűnően nagy a helyi lakossághoz képest. Az Egyesült Arab Emirátusokban például a népesség 88,5%-a külföldi. Teljesen természetes ilyen arányszámoknál, hogy a bebörtönzöttek is inkább külföldiek lesznek!
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/02/09/osszuk_a_foldet_szazmillio_lakosu_zonakra/full_commentlist/1#c29540220
Válasz erre: Osszuk a Földet százmillió lakosú zónákra
2016-02-11T11:13:43+01:00
2016-02-11T11:13:43+01:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
Igen, úgy értjük (értem:-)<br />
Akkor lehet, hogy elnéztem... mindensetre kár, hogy a térkép nem tünteti fel az egyes országok határait a 100 milliós zónákon belül
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2016/02/09/osszuk_a_foldet_szazmillio_lakosu_zonakra/full_commentlist/1#c29531244
Válasz erre: Osszuk a Földet százmillió lakosú zónákra
2016-02-09T22:50:44+01:00
2016-02-09T22:50:44+01:00
bogel
http://blog.hu/user/441051
Nem Ausztriával és Ukrajnával vagyunk együtt, ha az együtt alatt Magyarországot értjük.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2015/12/22/tegyuk_at_a_nagyobb_europai_varosokat_texasba/full_commentlist/1#c28833778
Válasz erre: Tegyük át a nagyobb európai városokat Texasba
2015-12-22T14:04:46+01:00
2015-12-22T14:04:46+01:00
dez01
http://blog.hu/user/209571
Ebből is látszik, hogy nem a méret a lényeg...
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2015/09/21/22_orszag_amelyet_sosem_tamadtak_meg_a_britek/full_commentlist/1#c28207560
Válasz erre: 22 ország, amelyet sosem támadtak meg a britek
2015-09-25T08:47:04+02:00
2015-09-25T08:47:04+02:00
zoltan galantai phd
http://blog.hu/user/58253
Jó kérdés, de szerintem a szövetség (Antant, Szövetségesek) tagjaként való támadás is felkerült a listára, mint ahogy azt is, ha "állami kalózkodás" keretében támadtak meg valamit. Amúgy persze elég lazán értelmezhetőek csak a kategóriák, hiszen az I. VH alatt még nem is Magyarország, hanem Osztrák-Magyar Monarchia volt, és gondolom, más megtámadottnak minősített országok esetében is lehetne ilyesmit találni.
https://kozgazdasagivizualizacio.blog.hu/2015/09/21/22_orszag_amelyet_sosem_tamadtak_meg_a_britek/full_commentlist/1#c28163850
Válasz erre: 22 ország, amelyet sosem támadtak meg a britek
2015-09-21T16:18:01+02:00
2015-09-21T16:18:01+02:00
gonoszödönke
http://blog.hu/user/734882
Rendes brit bevonulás Mo-ra mikor volt? Az első világháborús kisantantot támogató csapatokat nem biztos h idevenném mert ott egy két tisztet leszámítva sztem nem voltak angolok. De lehet rosszul tudom. A második körben meg csak bombázok osztottak minket.